"Ақмола облысы білім басқармасының Ақкөл ауданы бойынша білім бөлімі Наумовка ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Наумовка отдела образования по Аккольскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

АЛДЫН АЛУ БОЙЫНША ПЕДАГОГТАР ҮШІН ҰСЫНЫСТАР КӘМЕЛЕТКЕ ТОЛМАҒАНДАРДЫҢ СУИЦИДТІК МІНЕЗ-ҚҰЛҚЫ

АЛДЫН АЛУ БОЙЫНША ПЕДАГОГТАР ҮШІН ҰСЫНЫСТАР

КӘМЕЛЕТКЕ ТОЛМАҒАНДАРДЫҢ СУИЦИДТІК МІНЕЗ-ҚҰЛҚЫ

Суицид-бүгінгі жастардың өлімінің негізгі себептерінің бірі.

Суицид он бес жастан жиырма төрт жасқа дейінгі жастардың "өлтірушісі № 2" болып табылады. "№1 өлтіруші " қайғылы жағдайлар, соның ішінде есірткіні артық қолдану, жол оқиғалары, Көпірлер мен ғимараттардан құлау, өздігінен бас тарту болып табылады. Мамандардың пікірінше, осы жазатайым оқиғалардың көбі қайғылы жағдайларға ұшырап қалған суицидтер болған. Кейде қайтыс болған адам қайтыс болу алдындағы жазбаны қалдырған жағдайда ғана өзіне-өзі қол жұмсайды деп танылады, алайда өмірмен қоштасуды шешкендердің көпшілігі, әдетте, жазбаларды қалдырмайды. Кейде өзін-өзі өлтіретін зорлық-зомбылық немесе өзге де өлім деп айтуға болмайды, сондықтан "өзіне-өзі қол жұмсау" бағанына ешқандай күмән тудырмайтын жағдайлар ғана түседі.

Әдетте, суицид ескертусіз болмайды.

Өз-өзіне қол жұмсауға тырысатын жасөспірімдердің көпшілігі өздерінің ниеті туралы әрдайым ЕСКЕРТЕДІ: олар  қызмет ететін нәрселерді айтады немесе жасайды, олардың амалсыз жағдайға тап болғаны туралы ескертеді және өлім туралы ойлайды. Өз өмірлерімен бөлісу жоспарлары туралы қоршаған адамдармен тек аз ғана бөліспейді. Достардың біреуі әрқашан іс туралы хабардар болады.

Суицид алдын алуға болады. Егер жасөспірім өмірмен қоштасуға шешім қабылдаса, оған кедергі жасау мүмкін емес деген пікір бар.  Сондай-ақ, егер жасөспірім өзімен бірге бірінші рет қол жеткізе алмаса, ол өзіне қол жеткізгенге дейін қайтадан өзіне қол жұмсау әрекеттерін жасайтын болады деп есептеледі.

Шын мәнінде, жастар, әдетте, бір рет өзімен бірге өлтіруге тырысады. Олардың көпшілігі өздеріне 24 – тен 72 сағатқа дейін қысқа уақыт аралығында ғана қауіп төндіреді. Егер біреу олардың жоспарларына араласса және көмек көрсетсе, онда олар қайтадан өз өміріне қастандық жасамауы мүмкін.

 

      Суицидтік мінез-құлық белгілері:

Егер адам өзіне-өзі қол жұмсауды ойласа, онда әдетте бұл туралы үш топқа бөлуге болатын бірқатар сипатты белгілер бойынша болжау қиын емес: сөздік, мінез-құлық, ситуациялық.

  1.     Сөздік белгілері.

  2.     Адам дайындалып жатқан қол жұмсамақ болдым, айтып, өзінің жай-күйі. Ол немесе ол мүмкін:

3.       Өлім туралы тікелей және анық айту: "мен өзіммен бірге өлтіремін"; "мен одан әрі өмір сүре алмаймын".

4.       Жанама түрде өз ниетін меңзеу: "мен енді ешкім үшін де проблема болмаймын"; "саған бұдан былай Мен туралы алаңдаудың қажеті жоқ".

5.       Өзіне-өзі қол жұмсау тақырыбына әзіл көп.

6.       Өлім мәселесіне дұрыс қызығушылық танытуға.

Мінез-құлық белгілері:

1. Үлкен Жеке маңызы бар басқа нәрселерді тарату, істі түпкілікті келтіру, ежелгі жаулармен татуласу.

2. Мінез-құлқындағы түбегейлі өзгерістерді көрсету:

- тамақ-тым аз немесе тым көп;

- ұйқы тым аз немесе тым көп;

- сыртқы түрінде-нәзік болу;

- мектеп әдетінде-сабақты жіберу;

- отбасы мен достардан және т. б.

3. Дәрменсіздік, үмітсіздік және үмітсіздік белгілерін көрсету.

 

  Ситуациялық белгілер.

Адам өзіне-өзі қол жұмсауға, егер:

 

1.       Әлеуметтік оқшауланған (достары жоқ немесе тек бір досы бар, өзін нашар сезінеді;

2.       Тұрақсыз өмір сүреді (отбасындағы елеулі дағдарыс – ата – аналарға немесе ата-аналарға бір-бірімен қарым-қатынаста; алкоголизм-жеке немесе отбасылық проблема);

3.       Өзін зорлық – зомбылықтың құрбаны ретінде сезінеді-физикалық, сексуалдық немесе эмоциялық.

4.       Бұрын жасалған суицид әрекеті.

5.       Бар бейімділік салынатыны сонымен қатар, ол  достарына, таныстардың немесе отбасы мүшелеріне.

6.       Ота жасатқан ауруды жоғалту (қайтыс болу, біреуге жақын, ата-аналардың ажырасуы).

7.       Өзіне қатысты тым сыни.

 

    Ұстаздарға кеңес егер баланың  бейімділік салынатыны:

 

1.       Өз-өзіне қол жұмсауға шешім қабылдаған жасөспірімді жан күйзелісі жағдайында мұқият тыңдаңыз, ең алдымен тыңдауға дайын біреу қажет. Сөзбен жасырын мәселені түсіну үшін бар күш-жігеріңізді салыңыз.

2.       Баланың ниеті мен сезімінің маңыздылығын бағалаңыз. Егер ол немесе ол өзіне-өзі қол жұмсаудың нақты жоспары болса, жағдай, бұл жоспарлар ыдыраған және белгісіз болса, аса өткір.

3.       Эмоциялық дағдарыстың тереңдігін бағалаңыз. Жасөспірім: бастан кешуі мүмкін елеулі қиындықтар, бірақ бұл ретте және  қазасы туралы айту. Жиі, жақында депрессия жағдайында болған адам кенеттен қарқынды, үздіксіз қызметті бастайды, мұндай мінез-құлық дабыл үшін негіз бола алады.

4.       Барлық, тіпті ең кішкентай ренжітулер мен шағымдарға мұқият қараңызшы.

5.       Қорықпаңыз тікелей сұрау, ойлауға емес, олар қазасы туралы. Тәжірибе көрсеткендей, мұндай мәселе сирек зиян келтіреді. Жиі жасөспірім өз мәселелерін айту мүмкіндігіне қуаныштымын.

6.       Суицидтік мінез-құлықтың алдын алу бойынша ұсыныстар:

7.       * баламен қамқорлық қарым-қатынас орнатыңыз;

8.       * Мұқият тыңдаушы болыңыз;

9.       * қарым-қатынаста шынайы болыңыз, тыныш және мазасыз жағдай туралы сұраңыз;

10.     * психикалық ыңғайсыздық көзін анықтауға көмектесу;

11.     * барлық мәселелерді конструктивті шешуге болады деген үміт ұялатыңыз;

12.     * жасөспірімге оның жеке ресурстарын түсінуге көмектесу;

13.     * баланың қазіргі таңда табысты жүзеге асуына қолдау көрсету және болашаққа келешекті анықтауға көмек көрсету;

14.     * жасөспірімді мұқият тыңдаңыз!

Ата-аналарға арналған жадынама

         Баланың кәсіби жоспарлары туралы ақпаратты онымен ашық әңгімелесу барысында ғана алуға болады.

1.Сөйлесуді "сөзге"айналдыру жақсы. Бұл ретте шыдамдылық, табандылық және шынайы мүдделілік танытуға тырысыңыз.

2. Егер жоғары сынып оқушысы өз жоспарларын нақты тұжырымдай алмаса, мұның немен байланысты екенін түсінуге тырысу керек.

3. Балаға күзгі немесе қысқы демалыста жұмыс істеуді, белгілі бір сабақ таңдау пайдалы.

4. Егер сіз баланың кәсіби таңдауын қобалжытсаңыз, оны айтпаңыз және оған қатаң түрде бірдеңе тыйым салмеңіз. Оның таңдауының не екенін анықтауға тырысыңыз.

5. Егер жоғары сынып оқушысы Армандап, ештеңе жасамаса, оған нақты жоспар жасауға көмектесу керек.

6. Балаңызға таңдалған жолда сәтсіз болған жағдайда "құтқару нұсқасын" дайындауға көмектесіңіз. Балалар ерте жастан бастап дәрігердің, ғарышкердің немесе заңгердің мансабын армандайтын және жоғары оқу орнына түсуге дайындала отырып.  Алайда, мамандардың айтуынша, мұндай балалар азшылық, мамандық таңдауда елеулі күмән мен қиындықтар тудырғандар көп. Бұл жағдайда ата-аналарға не істеу керек? Іске қосуды елеулі өтті және қайда оқуға бару туралы мәселені тағы 8-9кл-да шешу керек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңартылған күні: 20.05.2020 15:18
Құрылған күні: 20.05.2020 15:18

Текст