Математика сабақтарында дидактикалық ойын бастауыш сынып оқушыларының танымдық белсенділігің құралы ретінде.
Ойын- бұл үлкен терезе, ол арқылы баланың рухани әлеміне қоршаған әлем туралы түсініктердің бірі. Ойын-бұл құмарлық пен білімге алушылықты тұтатын ұшқын .
В.А.Сухомлинский
Соңғы онжылдықта біздің мемлекетіміздің өмірінде маңызды әлеуметтік және экономикалық өзгерістер болды. Білім берудің мақсаты оқушылардың жалпы мәдени, тұлғалық және танымдық дамыту болып табылады.Белсенді ойлайтын, білімге бағытталған адамды дайыдауға, міндеттерді шешуге шығармашылықпен қарауға қабілетті жаңа технологияларды қолдануға жаңа тәсілдер қажет. Ойын технологиялары көбінесе бастауыш сынып оқушыларының жас талаптарына жауап береді, ынтымақтастық қағидаттарында оқыту процесін ұймдастыруға және оқытуға сараланған іске асыруға мүмкіндік береді. Бұл әдіс оқушының сезіміне әсер етеді, барлық оқцшылардың оқуға деген оң көңіл-күйін және белсенді ойлау қызметіне дайындығын қалыптастыруға ықпал етеді. Ол психологиялық шаршауды жояды, оқушылардың ақыл-ой күшін жұмылдырады, сабақтарда қуаныш жағдайын жасайды.
Математика сабағында дидактикалық ойындар.
Ойын «Күн және Түн». Құрал-жабдықтар: Әр оқушыда карточка цифрмен.
Ойын мазмұны: мұғалім «Түн» дейді. Балалар партаға бастарын қойып, көзін жұмады. Мұғалім: «Мен екі сан ойладым, оларды костым менде 5,4,3 болды. Мен қандай сандар ойладым? Бұл сандарды кім ойлап тапты, соған «күн» басталады. (Балалар басын көтеріп, сандарды көрсетеді)
Ойын «Балықты теңізге жіберініз». Құрал-жабдықтар: Плакатта балық бар аквариум бейнеленген. Әр балықта өз номері жазылған. Нептун бейнесі. Нептунның сөзін мұғалім айтады. Ойын мазмұны. Нептун: «Менің балықтарым толқыған, балалар оларға теңізге оралуға көмектесіп, мысалдар шешеді, балықтарды құтқарады және олардың теңізін босатады, егер оқушы дұрыс емес үлгі алса, онда балықтар аквариумда қалады.
Ойын «Жемістерді жинау». Құрал-жабдықтар: Екі ағаш бейнеленген, әр ағаштын қасында себеттер орналасқан. Бір ағашта алманын суреті ілініп тұр, екінші ағашта алмұрт. Жапырақтардың артқы жағында қосу және азайту үшін әртүрлі мысалдар. Ойын мазмұны: Қыздар себеттерге «алма» жинайды, ұлдар «алмұрт» жинайды. Оқушы тақтаға шығады, «алма» және»алмұрт» тандайды ағаштан жұлады. Мысалы ол дұрыс шешсе онда жеміс себетке қояды, егер жауабы дұрыс болмаса ағашқа қайтадан іледі, ал тақтаға келесі оқушы шығады.
Ойын « Басып озу». Әр қатар мысалдары бар карточка алады. (Қанша оқушы, сонша мысалдар.) Бір мысалды шешіп оқушы карточканы келесі оқушыға береді.
Ойын «Математикалық балық аулау». Құрал-жабдықтар: Үш альбом парағында балық бейнеленген – мысалдармен. Ойын мазмұны: - Біздін саяхат жалғасуда. Біз көк теңіздін үстінде ұшамыз. Ал сол теніздің қасында қартайған қария өмір сүрді. Кандай бұл ертегі? Авторы кім? – біз алтын балықта қонақтамыз. Ол бізге жалғыз келген жоқ, өз құрбылармен бірге келді ол бізбен бірге ойнағысы келед. Суретке қараныз. Кім балықты көп жинады? – Ол ұстап алған әрбір балық пен балық аулауды бірдей түспен бояңыз.
Бастауыш мектепте оқыту кезеңінде математика сабақтарында дидактикалық перделерді қолдану пән бойынша оқушының білім сапасын арттырудағы ең тиімді құрап болып табылды, бірақ ол үшін мұғалім осы құралды шебер қолдана білуі тиіс. Ой қызметін белсендіруге ықпал ету. Сабақ басында дидактикалық ойындарды үнемі пайдалану нәтижесінде сынып оқушылары математикаға деген қызығушылық таныта бастайды, бұл өте маңызды.