"Ақмола облысы білім басқармасының Ақкөл ауданы бойынша білім бөлімі Наумовка ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Наумовка отдела образования по Аккольскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Әдебиет сабағында тиімді жұмыс әдістері

Әдебиет сабағында тиімді жұмыс әдістері

  Әдебиет сабағында мен шығармашылық оқу, эвристикалық, зерттеу, репродуктивті әдіс сияқты әдістерді жиі қолданамын.

Мен оларды ең тиімді деп санаймын.

• Шығармашылық оқу әдісі - әдебиет пәні ретінде ең нақты әдіс. Әдебиет оқудан басталады, бірақ көркем шығарманы оқу ғылыми, тәрбиелік жағынан өзгеше. Бұл сөзге көп көңіл бөлуді талап етеді, шығармашылық пен репродукцияның тірі жұмысын оятады. Біз студенттерді өнер сөзін тыңдауға, естуге, оны бағалай білуге, өзіміз үшін анық, мәнерлі, жақсы әдеби тілде сөйлеуге және жазуға үйретуіміз керек. Мысалы: «Бүкіл күн кристалл сияқты ...» Тючевтің бұл сөздерінде біз «хрусталь ваза» тіркесімімен салыстырылатын «хрусталь» күні деген сөзді естиміз. Мұнда автор хрустальдың қасиеттерімен салыстыру әдісін қолданады: таза, жарқын, ашық, айқын сызықтар, мөлдірлік; күзгі күннің нәзіктігі сияқты хрусталь, жарқырау, жарқырау реңктері; хрусталь дыбысы жұмсақ, жаңғырығы бар. Бұл әдісте келесі әдістер қолданылады: оқытушыны мәнерлеп оқу, мәнерлеп оқуды үйрету, әдеби мәтінді түсініктемелермен оқу, әңгіме.

• Эвристикалық (ішінара іздеу) - танымдық іс-әрекеттің логикасындағы келесі қадам. Бұл жұмысты терең меңгеру, оны талдау, оның барысында алдыңғы білімдер жұмылдырылады, сонымен қатар жаңалары алынады, бастапқы, эмоционалды қабылдау тереңдейді, интеллектуалдық дағдылар ынталандырылады. Бұл әдісте қолданылатын әдістер: эвристикалық әңгіме (сұрақтар жүйесін қою арқылы мәтінді талдауға үйрету, әр жауап келесі сұраққа көшуді қамтиды), пікірталас. Эвристикалық әдіс оқушылардың сыни ойлау қабілетін, әдеби қабілеттерін дамытады, әдебиет пен өнер саласындағы өз бетінше білім алуға үйретеді.

Зерттеу әдісі - студенттерді көркем шығарманы өз бетінше зерттеуге, идеялық және көркемдік құндылықтарды бағалауға, оларды бағалау критерийлерін жасауға және көркемдік талғамды жақсартуға дайындайтын тәуелсіз ойлауды дамытудың келесі кезеңі. Зерттеу әдісімен студенттер дағдыларды қолдануды талап ететін күрделі мәселелерді өз бетінше шешеді, оқытушының жұмысы тек кеңес беру болып табылады. Бұл әдіс аға басқаруда қолданылады. Мұғалім жалпы проблема қояды, топтар немесе жеке студенттер бірнеше аспектілерді жасайды: есеп немесе қарсылық.

• Репродуктивті әдіс студенттердің дайын нысанда білім алуы (мұғалімнің сөзі, оқулық, сыни мақала) - бұл әдіс догматикалық емес, өйткені дайын білім механикалық есте сақтауды қажет етпейді, бірақ саналы түрде ассимиляцияны қажет етеді.

  Әр әдіс студенттердің танымдық іс-әрекетінде ерекше орынға ие және әрқайсысы өздігінен қажет. Олар тек бағдарламада ғана емес, сонымен қатар сабақтарда да өзара байланысты. Әдістердің сәттілігі осы сабақтың мазмұны мен мақсатына байланысты.

 

 

 

Жаңартылған күні: 20.05.2020 15:48
Құрылған күні: 20.05.2020 15:48

Текст