"Ақмола облысы білім басқармасының Ақкөл ауданы бойынша білім бөлімі Наумовка ауылының жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Общеобразовательная школа села Наумовка отдела образования по Аккольскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Өзін-өзі тану сабақтарында көркем сөздің рөлі

13.12.2019

                                                         Өзін-өзі тану сабақтарында көркем сөздің рөлі

          Құрылымы бойынша Өзін-өзі тану сабағы басқа мектеп пәндерінен ерекшеленеді. Ол мұғалім мен оқушылар бір-бірін қарсы алатын жағымды көңіл-күйден басталады. Оның мағынасы-әрбір оқушы өзін сабақта жайлы сезінуі. Содан кейін оң пікір естіледі. Пікір тақырыпқа сәйкес таңдалады. Бұл белгілі адамдардың, ежелгі философтардың сөздері. Абай, Пушкин, Л. Н. Толстой және т. б.сөздері осы сөздерде жоғары адамгершілік мағынасы бар.

Сабақ барысында сабақтың әр кезеңі маңызды.

Бірақ "тарих әңгімелеу" айдары ерекше маңызға ие»

Сабақтың осы кезеңін өткізу барысында оқушылар тыңдауға және естуге, сезінуге және қарым-қатынас жасауға, ойлауға және пайымдауға үйренеді.

Мұғалім терең адамгершілік мағынасы бар жұмысты таңдайды.

Бұл ретте ол шығарманы қайта жазудың түрлі тәсілдерін қолданады: тоқтаумен, сахналау элементтерімен.

Оқу үшін – көркем, публицистикалық, ғылыми-көпшілік сипаттағы мәтіндер – оқушылар сабақ мәселесін анықтап, оны ойластыратындай етіп таңдалады. Осы мақсатта жиі притчи ұсынылады, өйткені оларда адам жасайтын терең білім және философиялық мағынасы бар.  Қазақстандық авторлардың шығармалары, классикалық көркем шығармалардан үзінділер, қазіргі заманғы жазушылардың шығармашылығы, газет және журнал материалдары кеңінен қолданылады.

Бұл өсіп келе жатқан адамға жоғары құндылықтарға негізделген шынайы өмірлік бағдарларды таңдауға, мейірімділіктің сұлулығын эмоционалды сезінуге, қайырымды, жүректі болуға, өмірлік шығармашылықтың мағынасын түсінуге көмектесу үшін жасалады.

Сонымен, осы сабақтардағы басты құндылықтардың бірі отбасы болып табылады.

Қазақстандық авторлардың бірқатар туындылары өз сюжеттерінде үйлесімді және сәтті отбасылық одақты көрсетеді: У. Тәжікенова "өмір сүру осі", Н. Чернова "Когда за цветает итмұрын... Родословная в отбасылық мифах", Т. Павленко "Свет мой!..". Отбасылық үй бейнесі-бұл тарихи жадының символы, жан тыныштығының белгісі, С. Үсенбекованың поэзиясындағы жеке өмір саласындағы тұрақты сенімділік белгісі.

 Ұлы Абайдың "Қара сөздері" - жеке тұлғаның қалыптасуындағы даналық пен адами тәжірибе. Оның өлеңдері мен поэмалары - "толық адамның" философиясы-жоғары рухани және адамгершілік жағынан бай адам. Шығармалары Ы. Алтынсарин мен А. Байтұрсынов жас ұрпақтың бойында ең жақсы адами қасиеттерді оятуға бағытталған: адалдық, дене және рухани денсаулық, білім. Ғ. Мүсірепов және Ғ. Мүсірепов шығармалары арқылы Мустафина оқушылар шынайы адами құндылықтарды: анаға деген махаббат, ана махаббатының күші, Ұлы Отан соғысы жылдарындағы қазақ сарбаздарының ерлігі мен батырлығы деп таниды.

Семей полигонына байланысты қорқынышты оқиғалар Невада мен Семей азаматтарына арналған Роллан Сейсенбаевтың "әлем күйреген күн" әңгімесінде көрініс тапты. Жеті жасар баланы қабылдау арқылы (Роллан сутегі бомбасын сынаудың куәгері болды) халықтың қасіреті, оның азабы мен ауыруы беріледі. Бұл жұмыс адамның табиғат алдындағы жауапкершілігінің өткір сезімімен берілген.

О. Сүлейменовтың шығармалары үлкен құндылыққа ие.  Оқушылар "Волчата" өлеңін тыңдайды. Бұл шығармалар оқушылардың табиғатпен қарым-қатынасы туралы сөз ететін сабақтарда естіледі.

Осылайша, өзін-өзі тану сабағының кезеңі өте маңызды. Тақырыпқа сәйкес әңгімелеу үшін жұмыс таңдай білу өте маңызды.

Мұғалім баяндайтын дана және құнды әңгімелер-оқушының дамуы үшін маңызды мәнге ие. Мұғалім үшін ол оқушыларға сыйлықпен әкелген тарих балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкес келуі және құндылығын ашуы үшін қызықты болғаны маңызды.

Просмотров: 484


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст