1-ші сынып оқушыларының психологиялық бейімделуі.
Мектепте оқуды бастау-әлеуметтік тұрғыдан да, физиологиялық тұрғыдан да балалардың өміріндегі ең күрделі және жауапты сәттердің бірі. Бұл кішкентай адамның өмірі мен қызметінің жаңа жағдайлары ғана емес – бұл жаңа байланыстар, жаңа қатынастар, жаңа міндеттер.
Баланың бүкіл өмірі өзгереді: барлығы оқуға, мектепке, мектеп істері мен қамқорлығына бағынады. Бұл өте қиын кезең, ең алдымен, мектеп алғашқы күннен бастап оқушылардың алдына өз тәжірибесімен тікелей байланысты емес бірқатар міндеттер қойып, зияткерлік және физикалық күштерді барынша жұмылдыруды талап етеді.
Баланың мектепке бейімделуі (немесе бейімделуі) бірден болмайды. Балаларды мектепке бейімдеу үшін оңтайлы уақыт 1,5-2 ай. Бірақ кейбір балалар бұл күрделі кезеңді 3-4 ай, тіпті бүкіл оқу жылын өтеді.
Сондықтан да баланың бұрынғы мектепке дейінгі тәжірибесімен қарым-қатынас пен қызмет түрлерінің жаңалығын ақылға қонымды үйлестіруге ерекше назар аудару қажет.
Мектептің бейімделу түрлері:
а) физиологиялық бейімделу.
б) әлеуметтік-психологиялық бейімделу.
Жеңіл бейімделу, орташа ауырлықтағы және ауыр балалар топтары бөлінеді.
Бірінші сынып оқушыларының бақылауынан, мұғалімдермен әңгімелесуден және бірінші сыныптарда өткізілген сабақтарды талдаудан оқушылардың тәртібі туралы кейбір қорытынды жасауға болады:
Бейімделуі-адамның нақты бейімделуі, оның әлеуметтік мәртебесі мен өзін-өзі сезінуі, өзіне және өз өміріне қанағаттанушылық немесе қанағаттанбаушылық деңгейі.
Адам өмір бойы өзіне жаңа ортақтыққа және табысты немесе сәтсіз бейімделу жағдайына бірнеше рет кіруге тура келеді, осыдан индивидте тұлғаның тұрақты құрылымы қалыптасады.
Тұрақты психикалық бейімделу – адамның мінез-құлқын, оның ортамен тиімді өзара әрекеттесуін және айтарлықтай жүйке-психикалық күйзеліссіз табысты қызметін анықтайтын психикалық қызмет деңгейі.